.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ساری تنها مرکز استانی که دانشگاه جامع ندارد

 شمال نیوز: رییس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری گفت: ساری تنها مرکز استانی است که دانشگاه جامع ندارد.

به گزارش خبرنگار شمال نیوز در ساری، محمد علی بهمنیار  ظهر امروز در نخستین نشست خبری سال 93 با اصحاب رسانه اظهار داشت: یکی از منابع خوبی که می توانند فرهنگ سازی را در سالی که مزین به سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی است انجام دهد بدوش اصحاب رسانه است.

وی با اشاره به قدمت 40 ساله دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی ساری گفت: در حال حاضر 18 رشته در مقطع کارشناسی، 40 رشته گرایش در مقطع کارشناسی ارشد و 17 رشته گرایش نیز در مقطع دکتری، در دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی ساری فعال است.
بهمنیار افزود: با توجه به اینکه پایه‌های تحصیلات تکمیلی، در مقطع کارشناسی شکل می‌گیرد، در نظر داریم در سال 93 ظرفیت پذیرش در رشته‌های کارشناسی این دانشگاه را، تا 40 درصد افزایش دهیم.
وی از افزایش 25 درصدی پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد خبر داد و گفت: در سال تحصیلی جدید 500 دانشجو پذیرش خواهیم کرد .
رییس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری تصریح کرد: با افزایش 40 درصدی پذیرش در مقطع دکتری، دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری در سال 93، تعداد 197 دانشجو خواهد پذیرفت.
وی با اعلام اینکه در سال تحصیلی 92-93 تعداد 900 دانشجو در دوره تحصیلات تکمیلی در دانشگاه علوم کشاورزی مشغول تحصیل اند گفت: هر ساله بیش از 500 پایان نامه توسط دانشجویان این مقاطع ارائه می شود.
وی افزود: در سال 92، تعداد 407 مقاله توسط دانشجویان ارائه و به چاپ رسیده است.
رییس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری عنوان کرد: ساری تنها مرکز استانی است که دانشگاه جامع ندارد.
وی تصریح کرد: میانگین سهم مازندران  از تحصیل در دانشگاه‌های دولتی بسیار کم و در حدود 10 درصد است.
بهمن یار با اشاره به اینکه دانشگاه کشاورزی ساری یکی از دانشگاه های تخصصی کشاورزی کشور است تصریح کرد: با راه اندازی مراکز رشد و پارک علم و فناوری فرصتی برای فارغ التحصیلان ایجاد شد تا بتوانند ایده‌های خود را در تولید علم و توسعه فضای علمی به‌کار ببندند.
وی از اجرای پروژه استفاده از آب شور در صنعت و کشاورزی خبر داد و گفت: این پروژه از سال 90 به این دانشگاه واگذار شده است که با همکاری دیگر دانشگاه ها در حال انجام است.
رییس دانشگاه کشاورزی ساری کمبود فضاهای آموزشی را از مشکلات اساسی این دانشگاه عنوان کرد و افزود: با توجه به بودجه محدود دانشگاه و کافی نبودن فضای ساخت و سازها، متناسب با رشد دانشگاه، حمایت خیران می‌تواند بسیار کارگشا باشد.

وی با اشاره به مصرف بالای سموم کشاورزی در کشور و مازندران گفت: مصرف بالای سموم کشاورزی در مازندران دغدغه ماست و باید در کاهش مصرف آن تلاش های جدی صورت گیرد. /250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

ناشناس 18 خرداد 1393
حتی یک پله برقی در پل های عابرش هم نداره.. اشتباه نکنید پله برقی روبروی کلینیک طوبی همیشه خاموشه.. حالا شما پدرامرزیده ها حرف از دانشگاه جامع میزنید..هههههههههه.. باور کنید من خودم ساروی ام ولی این شهر اندازه نجف آباد استان اصفهان هم امکانات ندارد با وجود ظرفیت هایی که دارد..
دودانگه ساری 19 خرداد 1393
آقای دکتر بهمنیار بدرستی اشاره کردند که ساری تنها مرکز استانی است که دانشگاه جامع ندارد البته دکترشجاعی ازشعارهای انتخاباتیش نیز بود وبنده خدا تلاش کرد ولی تنها بود انشالله باهمدلی وورود وحمایت آیت الله طبرسی ساری (بااین همه قدمت تاریخی )که مراکز استانهای دیگر به اندازه ساری قدمت تاریخی ندارندبه این حداقل امکان دست یابد وساری قدیمی ترین مرکز آموزش عالی شمال کشورمحروم از دانشگاه جامع نباشد
پاسخ ها به این نظر
ساروی اصیل 19 خرداد 1393
انشاالله.
رضایی فرد 19 خرداد 1393
نزنید این حرف رو تو رو خدا . ..
ساری برای خودش ( به گفته شهردارش ) کلانشهری شده !!!!!!!
نا شناس 19 خرداد 1393
چرا دانشگاه مازندران که در بابلسر مستقر است به ساری انتقال داده نمی شود؟در همه استان ها دانشگاه در مرکز استان مستقر است به جز ماندران.اگه این دانشگاه به اسم دانشگاه مازندران چرا در بابلسر مستقر است مگر مرکز استان بابلسر است؟با ادغام دانشگاه کشاورزی و دانشگاه مازندران ساری می تواند بزرگترین دانشگاه کشور را داشته باشد که این همت مسئولین را طلب می کند.
پاسخ ها به این نظر
نا شناس 19 خرداد 1393
واقعا که باید همین گونه شود. البته برادر در گذشته یعنی همون زمانیکه دانشگاه مازندران ساخته شد، بابلسر بخشی از شهرستان ساری بود که بعدها با جدا شده دانشگاه هم از ساری جدا شد.
دودانگه ساری 19 خرداد 1393
سلام جناب رمدانی . لطفا کامنت قبلی اینجانب را منتشر فرمایید .فکر نکنم در آن کامنت ه به کسی توهین شده باشد

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.114 seconds.